takaisin Taloudenhoitajan tiedote 15.7.2005

Työsulku/lakkokorvaukset

Pitkä 7 viikkoa kestänyt työtaistelu joka kosketti taloudellisesti suurinta osaa ammattiosastomme työssäkäyviä jäseniämme työsulkuna päättyi perjantaina 1.7.2005 Paperiliiton liittovaltuuston hyväksyttyä sovintoesityksen.

Ammattiosastomme jäsenet palasivat töihin omien mahdollisuuksiensa mukaan joidenkin katkaistaessa alkaneen kesälomansa myöhempään ajankohtaan työantajan toivomuksesta. Takaraja töihin palaamiseen ilman erillistä todistusta oli tiistai 5.7.2005 klo 6.00. Koneiden käynnistysvalmistelut aloitettiin heti perjantain iltavuorossa.

Perjantaihin 1.7.2005 päättyi myös neljäs avustusjakso jonka pituus on 22.6-1.7.2005 (10 pv). Perjantaipäivä laskettiin korvauspäiviin mukaan kaikille niille jotka eivät kyseiseltä päivältä saaneet ansiotuloja. 4-kuittausjakson kuittaukset, sekä edellisten kuittausjaksojen päivitykset tehtiin tehtaalla käymällä henkilökohtaisesti henkilön luona vuorossa tai kysymällä puhelimitse häneltä kuittauslupa. Pääluottamusmiehentoimistossa oli mahdollisuus käydä hoitamassa kuittaukset kuntoon maanantaina 11.7.2005 klo 7.30-15.30 välisenä aikana.

Näin yhteenvetona kuittauksista voin hyvillä mielin todeta että 300:sta korvauksia saavasta osastomme jäsenestä korvaukset on kuitattu 98 %:sesti.

Syyskesällä Paperiliitosta toimitetaan osastolle yhdet listaukset joista selviää kaikki osastomme jäsenille maksetut avustuspäivät. Tämä listaus tulee olemaan rästilista johon meidän on mahdollisuus lisätä osastomme jäseniltä vielä puuttuvat avustuspäivät ja jaksot niin että saadaan tuo 98 % muuttumaan täydeksi 100 %.

Tällaista toimistotyötä mikä oli näiden lakko/työsulkukorvausten kanssa, kuittausjaksoineen (4) koskien 300 henkilöä, kesälomien alkaessa ja loppuessa, ei tietenkään yksi ihminen hoida kunniakkaasti loppuun asti. Haluankin kiittää osaston toimihenkilöitä: Jukka-Pekka Kososta, Hannu Kärkkäistä, Juhani Olinia ja Sami Laaksoa suuresta avusta kuittaustilaisuuksien läpiviennissä.

Lisäksi Samille erityiskiitos avusta työsulku/lakkokorvaustiedotteiden laatimisessa ja postituksessa, sekä työtaistelutiedotteiden päivityksestä osaston nettisivulle.

Avustusten maksupäivät
Torstai 14.7.2005
Torstai 21.7.2005

Aurinkoisen ja lämpimän kesän jatkoa teille kaikille toivoen,

taloudenhoitaja Pauli Pekki

Ps. Ehkä hieman maanviljelijöiden toivomaa sadettakin saisi tulla?